Industrisemester

Konsert / Permalink / 0
Sommar dag 44: Kvällskonsert i Industrilandskapet
Igår drog jag till Norpan för att gå på den tredje och sista Industrisemestern, med Markus Krunegård som huvudakt. Vi laddade upp på The Producers terrass och han bjöd - hör och häpna - på sin finaste rom. Den brukar alltid annars "precis tagit slut" när jag är på besök.
Jag har varit sugen på att testa burgarna på Burgers & Bangers sedan de öppnade så vi gick dit och gjorde det. Och ja, det var gött. Möjligen skulle man velat ha en lite "fetare" köttbit, och ska man hänga där ofta så måste priserna komma ner en bit.
Sen drog vi till Holmentorget för att kolla in Krunegård. Tyckte spelningen var sådär, och det var rätt dåligt ljud. Men va f-n, synd att klaga. Det var gratis, det fanns öl, det var en skön sommarkväll och jag hade trevligt sällskap.
Sen tillbaka till stan och avrunda på Pitchers med Tallkotten och Lingonriset. Sen avslutades natten med inmundigande av Årets kebabtallrik. Jag käkar ju EN kebabtallrik om året, och det brukar ske på sommaren, på hemfärd efter en natt ute. Gött som fan, men nu dröjer det ett år till nästa gång.
Till top