Romantico y Rioja en Ros

Fest & sånt / Permalink / 1
Sommar dag 29: regn och rödvin
Jag vet vad ni tänker, så ni behöver inte säga nåt. Min uppriktiga plan för torsdagen var faktiskt att hålla mig hemma och få lite saker gjorda, men så hörde Anahi av sig och ville ha med mig till restaurang Ros - och hur skulle jag kunna säga nej till det?
Tillsammans med Cava Pintxos och Tannefors slussar är Ros mitt (och hennes) favoritställe i Linköping och eftersom vi håller på att testa stans tapasställen (även om det där testet varit lite vilande...) så var det ju perfekt att beställa in en tapastallrik på Ros. Det kan kanske inte jämföras med riktig tapas så därför blir betygsättningen lite haltande, men Ros är stans kanske mysigaste ställe, har bra mat samt charm & personlighet i massor. Dessutom är det antagligen Linköpings minsta restaurang med den minsta uteserveringen, och bara det är ju ett plus. Jag gillar även det lite avsides läget, men eftersom jag inte provat så mycket på menyn så kan jag tyvärr inte dela ut högsta betyg även om jag vill.
Betyg: 4 av 5
#1 - - Robex Lundgren:

fin bild

Till top