Västervik 2015

Konsert / Permalink / 0
Det blev en sväng till Visfestivalen även denna sommar. I år fyller festivalen 50 år och själv har jag varit där varje sommar sedan 1993, tror jag. Som vanligt var vi ett gäng på cirka 15 pers som gick in (på fredagen).
Visvärd var Fredrik af Trampe. Det är ett svårt jobb och han var inte särskilt bra på det. Betyg: 1
Uppvärmningsakt var Bröderna Berg (ovan). De är alltid bra, men jag har sett dem ett antal gånger och de bjöd inte på så mycket nytt. Betyg: 3
Dimpker Brothers var två lokala, unga killar (+ deras syster i en låt). Helt ointressanta. Betyg: 1
Niklas Lind är en ny, hajpad vissångare som jag faktiskt bokat till Palatset i höst. Kanske ett misstag visade det sig, för han var rätt tråkig och profillös.Betyg: svag 2
Pernilla Andersson var känslosam och gjorde en riktigt bra spelning. Betyg: svag 4
Johan Johansson var stabil. Bra men ingen toppenspelning. Betyg: svag 3
Många trodde nog att Edda Magnason skulle köra Monica Z-låtar, vilket hon såklart inte gjorde. Och hennes eget material är outhärdligt. Betyg: 1
Weeping Willows avslutade och gjorde det bra. Men som alltid är de rätt sega... Betyg: 3
Som helhet en ganska tråkig kväll musikaliskt, men det är ju alltid trevligt att sitta inne i ruinen med vin, mat och vänner så omdömet blir ändå klart godkänt.
På lördagen kom Lehman ner och höjde stämningen. Betyg: 5
Tre O Comp gjorde en kort spelning utanför ruinen. Den blev dock lite misslyckad eftersom en stor manskör hade bokat in sig på exakt samma plats samtidigt. Betyg: 2
Eftersom jag hade pressackreditering gick jag in en stund även på lördagen för att kolla in Lasse Berghagen. Vilken entertainer! Betyg: 4
Såg även några låtar med Kalle Moraeus innan kvällen avslutades på stan. Det var det det, ännu en härlig helg nere i Västervik.
Till top