Renee i Linkan

Tobi talar / Permalink / 1
Sommar dag 13: Bira, BBM och blandad väderlek
Efter en dag i Norpan kom Renee till Linkan igår för att se om stan håller samma krogstandard som grannstaden fyra mil norrut. Svaret är givetvis nej, eftersom Linköping är en ganska medioker krogstad.
Ja, det finns väldigt MÅNGA krogar, särskilt runt Ågatan, Stora Torget och Platensgatan men matkvalitén är sisådär och det är generellt ganska tråkiga och profillösa ställen. Alla har likadana uteserveringar och menyn består på nästan samtliga ställen av burgare och caesarsallad.
Hur som helst så käkade vi på Mörners. Sen blev det bira på Storan med Phalén och Martin, och sen dök glidaren The Producer upp så han och jag gick till Pitchers och gjorde upp lite planer för hösten.
Får jag önska så vill jag se ett ställe som serverar burkskinka - då skulle Linköping bli en sommarstad att räkna med!
#1 - - Lorden:

Dumt att stöda Mörners och stora torget...Där håller amatörerna till. Testa uteserveringen på Empoli. Ruffigare kvarter men ändå puls i närheten. Finns mycket roligt om man bara tänker bredare än Stora torget.

Själv planerar jag en heldag i utkanten av stan, men ändå mitt inne i den snart. Rutten ser ut som följer: Ekkällan, Napoli, Belvederen, Tropikhuset, Ekoxen, Empoli, Beer and Burger och Hamlet. Samtliga ställen rättigheter och uteserveringar.

Till top