Tapashysteri

Fest & sånt / Permalink / 0
Tapas är jättegott men vad tusan är det som pågår i Linköping? Plötsligt öppnar två tapasställen samtidigt och man undrar ju varför Linkan plötsligt fått upp ögonen för denna mattrend som var stor FÖR TIO ÅR SEDAN i resten av landet.
Sedan tidigare finns Aioli där det alltid är fullt och Tapas i Linköping som verkar dela gästerna i två läger. Själv har jag varit där en gång för några år sedan men minns inte riktigt hur det var. Till det kan läggas Sangria som känns ganska profillös samt min personliga favorit Ros. Har även för mig att det finns nåt tapasställe i typ Ryd eller Ekholmen också.
Någon måste rensa upp i detta tapasträsk, så därför kommer jag inom kort att tillsammans med en verklig tapasexpert ta på mig uppgiften att testa samtliga tapasställen för att avgöra vilka som ska få finnas kvar och vilka som måste försvinna.
Först blir det att testa sprillans nya Cava Pintxos på Platensgatan som jag på förhand tror mycket på.
Betydligt mer skeptisk är jag till likaledes nya Pinchos på Storgatan - av dessa anledningar:
1. Det är inrett som en blandning mellan bordell och cirkus
2. Man beställer maten via en app
3. Det är en franchisekedja
4. Deras tapas består av exempelvis fish&chips, hamburgare, dumplings och chiligryta
Fortsättning följer...
Till top