Tapastest & metal

Fest & sånt / Permalink / 0
Jag har ju utlovat ett test av stadens tapasrestauranger och igår var det dags för första stället. Med mig hade jag tapasexperten Anahi och vi kollade in nya Cava Pintxos.
Lokalen var okej men kan förbättras och personalen verkade lite oerfaren, men maten var kanon! Vi testade deras meny El Clasico (med vissa justeringar) för 290 kr/person och för två personer var det nästan för mycket. Vi blev proppmätta, och det brukar jag inte bli i första taget. God mat, personlig restaurang, bra läge, okej priser.
Betyg: Svag 4
Utanför pågick det sambafestival. Men bäst av allt var ändå tavlan vid entrén där gästerna kunde skriva sitt namn. För vad fick jag se? Jo, där stod det Roy Star "The legend"! Mäktigt!
Sen gick vi ner till Palatset där vi hade metalkväll med Smash Into Pieces, Prime Creation och Solence. Det hade tydligen varit ett jäkla teknikstrul innan men när banden stod på scenen funkade allt bra. The Producer gjorde det igen!
Nu återstår bara nästa helg, sen tar vi sommarlov på Palatset. Men vi är tillbaka i höst och några spännande bokningar är redan klara.
Till top