Dagens Kinde

kultur / Permalink / 0
De nya låtarna ja...de är helt enkelt svinbra. Alla håller toppklass, möjligen med undantag för "Hjärtkirurgi", men den är ändå helt okej. Och så har vi Wiehes "Lindansaren" som sticker ut en smula. Kinde gör den kanon, men var jag tvungen att välja bort en låt på skivan skulle jag ta den. Men jag vill alltså inte ta bort den egentligen, för den är bra. Men det är ju en cover och texten skiljer sig en del från de övriga spåren.
Av de gamla tycker jag att "Begärets dunkla mål" och "Massans sorl" är de som funkar allra bäst i de nya versionerna, men alla är bra. Kul att han gör nåt helt annorlunda av uttjatade "Diamanter".
Nu känner jag att jag börjar få grepp om plattan, så börjar väl snart bli dags att knåpa ihop en mastodontrecension till Zero Magazine...
Till top