Gest i himmelen

Min kollega på denna blogg / Permalink / 0
R.I.P David Gest
Ni som följt min blogg vet att jag haft ett speciellt förhållande till David Gest. Därför blev jag såklart bestört när jag igår nåddes av beskedet av att han igår hittats död i ett hotellrum, 62 år gammal.
Gest var känd för...ja, vad var han egentligen känd för? Jo, han var känd för sina plastikoperationer och att han som gay lyckades gifta sig med Liza Minelli. Det var han nu inte ensam om, även Minellis tidigare makar Peter Allen och Mark Gero var gay, och det går även rykten om Jack Haley Jr.
Så eventuellt har alla fyra av Liza Minellis makar varit gay. Märkligt, tycker ni kanske? Icke alls. För studerar man Liza Minellis släkt upptäcker man att såväl hennes mamma (Judy Garland) och hennes mormor också gifte sig med gaygubbar! Judy Garland dessutom två gånger. En extra pikant detalj är att Minellis styvpappa Mark Herron till och med hade en affär med hennes man Peter Allen.
Men David Gests allra största bidrag till historien var när han medverkade på bilden nedan, tillsammans med Michael Jackson, Elisabeth Taylor och Liza Minelli. Och som alla kan se var inte bara han, utan alla fyra, döda redan då.
Till top