När wrestlingen kom till stan

kultur / Permalink / 0
Igår var jag på wrestling nere på Doom. Det var första gången jag såg wrestling live och jag hade vissa farhågor att det skulle vara ganska halvuselt, men dom kom omedelbart på skam. Tvärtom var showen klart över förväntan och en av de bästa krogkvällar jag haft på länge i Linköping.
Det var helt enkelt skitkul att kolla på wrestling. Publiken var vild, brottarna var riktiga showmän och inramningen var kanon. Får ni chansen att kolla på wrestling så ta den.
På hemvägen smet jag ner på Palatset där det också var bra drag. Mats Ronander blev ju sjuk och ställde in men vi lyckades rädda upp det med kort varsel genom att boka in Frallan som ersättare, vilket förmodligen var en bättre lösning än den ursprungliga.
Det ultimata hade väl varit att kombinera de två konstformerna. Wrestling i en ring på golvet medans Frallan lirar tung blues på scenen...hmm, det tål att tänkas på.
Till top