Buenos Aires blir bara bättre och bättre

Resa / Permalink / 0
Hallå! Tobi "Hårsvallet" Krado här igen. Andra dagen i Buenos Aires och vi har ytterligare några dagar kvar innan det är dags att röra sig hemåt. Inga pengar, inga rena kläder, inget snus, men skit samma för BsAs har grejer att kompensera oss med.
Vi började med att kolla in klassiska Café Tortoni...
...som hade en tjusig inredning. Det är här, på stans äldsta café, som kulturnissarna suttit och smidit sina ränker samt skapat odödliga mästerverk.
Lite längre upp på samma gata ligger Palacio Barolo med sin snygga fasad...
Och fortsätter man ytterligare något kvarter kommer man till Congreso.
Men tillbaka till Barolo. Thomas och jag tog en guidad tur i byggnaden - som är konstruerad med inspiration av Dantes "Inferno".
Bland annat kan man knöla sig upp till toppen och kolla på utsikten...
Högst upp finns en fyr
Och där, en bit bakom mig, ser ni Evita Peron-huset...
Buenos Aires från ovan...
Nästa resa är redan bokad, jag hittade nämligen lite guld i ett kassaskåp.
Sen på kvällen var det dags för mera kött. Vi hade bokat in oss på ett populärt ställe - som inte hade någon dörr! Men vi kom in ändå.
Jag följde min gamla regel: finns det lamm - beställ det. Och det var ett bra val, för det var riktigt gott.
Sen avslutade vi på Plaza Serrrano, dvs bartorget i Palermo Soho. Ännu en härlig dag i Buenos Aires, men morgondagen tror jag kan bli minst lika bra. Då blir det nämligen tangoshow, och inte vilken som helst utan  världens kanske bästa tangoshow. Plus att vi ska träffa Ayeray...oj oj oj!
Till top