Los Arboles en Mendoza

Resa / Permalink / 0
Idag kom vi till härliga Mendoza, som är ett av mina fem favoritställen som jag har besökt när jag varit ute och rest. De övriga fyra är (utan inbördes ordning): Napier på Nya Zeeland, Quebec city i Kanada, Lamai i Thailand och Stellenbosch i Sydafrika.
Men vi avslutade med en sista utekväll igår i Puerto Iguazu, som också är en helt okej stad. Och det är i alla fall lite stil på krogtrubadurerna i det här landet. På ett ställe stod en gubbe och spelade harpa...
Argentina är ju efterrätternas förlovade land, och dagen började med bästa frukosten hittills - min favorit Flan. Det blev till och med två stycken...
Sen bar det iväg till flygplatsen...
Jag är nog en av få som har med sig vin TILL Mendoza. Känns som rätt onödigt om man säger så...
Hotellet var kanon och låg vid Plaza Italia, dvs i perfekt läge mitt mellan centrum och bargatan.
Härliga, sköna, gröna Mendoza! Med sina träd som kantar varje gata. Här blir vi kvar några dagar för att dricka Malbec, äta göööött...och dricka Malbec.
 
Till top