I midnattssolens land #5 - Hä som svårt å si Lapporten

Resa / Permalink / 1
Lämnade Narvik i morse och började dra mig "hemåt" till Kiruna igen...
Passerade Riksgränsen...
Tog ett litet stopp i Björkliden...
Där jag även passade på att kolla in Silverfallet. Ingen resa utan att kolla in ett vattenfall...
Nedanför fanns en fin liten strand, med enbart platta stenar.
Sen kom jag till Abisko och där var det stora målet att kolla in Lapporten. Men int´ fan såg jag nå Lapport, int´.
Det var helt enkelt för dimmigt. Eller jo förresten, jag fick se halva. Det här är bästa bilden jag kunde ta. Den är tagen från fel håll och man ser bara vänsterhalvan av Lapportskrället.
Men efter Abisko blev det plötsligt kanonväder och jag körde utmed Torneträsk...
Och sen var jag tillbaka i Kiruna igen där jag tog planet hem. En lyckad liten minisemester där jag hann med tre länder och en massa sevärdheter. Bäst var Tromsö och sämst var nog Narvik. Nu har jag ägnat tre somrar åt att utforska Norrland, det som återstår är väl inlandet men jag vet inte om det är så mycket att se. Så vi får väl se vad det blir nästa år...
#1 - - pr:

vandringsresa som avslutas med topbestigning av Keb

Till top