Kombucha! Prosit...

Tobi talar / Permalink / 0
Igår intervjuade jag först konstnären Martin Möldener som ska ställa ut på Galleri Melefors i april. Eftersom det finns både Fillinge- och Grebokoppling så tycker jag ni kan gå på vernissagen 8/4. Sen drog jag till Norrköping för att träffa Sveriges bästa roadracingförare Jesper Hubner, och han var trevlig så har ni några slantar över tycker jag ni kan gå in och sponsra honom.
Sen tänkte jag även göra reklam för Kvillinges Ekologiska Kombucha, som görs av Bellas kompis Camilla. Jag hade hört så mycket om den där Kombuchan, så när jag fick chansen att prova igår på Brödernas café (bilden ovan) så var jag förstås riktigt nyfiken. Var även nyfiken på Brödernas, har inte varit där sedan de byggde om.
Vad är då Kombucha? Jo, man tar nån slags svamp som man gör te av och så låter man det jäsa så det bildas nån slags bakterieodling som luktar vinäger. Sen är det bara att bälga i sig!
Låter det smarrigt? Läs mer på: http://www.kvillingeekologiska.se/
Till top