Vrid ringarna till max så dom bildar ordet...Halifax

Resa / Permalink / 0
Ni har säkert koll på Bobo-referensen i rubriken, och då har ni säkert också koll på bifiguren Resare-Frasse. Jag har tidigare nämnt Tintin som en klar förebild för mig, och i den kategorin måste jag även räkna in nämnda Resare-Frasse som far runt på jorden och samlar på sig minnen, intryck och historier från världens alla hörn.
Själv har jag vridit ringarna till max och flaxat iväg till Halifax i Nova Scotia i Kanada. Att det blev just Halifax beror på:
1. Att jag älskar Kanada. Detta blir min tredje resa dit efter Toronto/Ottawa/Montreal/Quebec-svängen 2011 och Vancouver-svängen 2014.
2. Att jag ville se The Maritimes-regionen (bestående av provinserna New Brunswick, Nova Scotia och Prince Edward Island).
3. Att jag tycker Halifax är ett så coolt namn på en stad.
Från Halifax kommer bland annat Ellen page och Ed Sheeran, men mest berömd är såklart Peter North.
I Halifax ska jag bland annat utforska publivet, besöka Maritime Museum och kolla in citadellet. Sen blir det att hyra bil och kolla in resten av The Maritimes.
O Canada!
Our home and native land!
True patriot love in all thy sons command.
With glowing hearts we see thee rise,
The True North strong and free!
From far and wide,
O Canada, we stand on guard for thee.
God keep our land glorious and free!
O Canada, we stand on guard for thee.
O Canada, we stand on guard for thee.
Till top