TP-tåget tuffar på

TV / Permalink / 0
Ännu en helg i Norpan full med Twin Peaks-avsnitt och annat gött.
Augustifesten pågick och vi gick till Munkens årliga kräftskiva där de bjöd på kräftor.
Vilket fick mig att lova mig själv att aldrig mer äta några andra kräftor än svenska flodkräftor.
Provade även nya stället New York som vi hade höga förhoppningar på. Stället var okej men maten nådde inte samma nivå. Vilket fick mig att lova mig själv att aldrig mer äta några andra ribs än nordamerikanska.
Sen firade vi Bellas mormor som fyllde 99, och betade av ett antal Twin Peaks-avsnitt (och en massa bonusmaterial) också. Jag håller första halvan av andra säsongen som minst lika bra som den första, men efter det har det varit cirka tio avsnitt som gått på riktig tomgång. Nu har vi bara fyra avsnitt kvar, och även om det känns lite vemodigt att detta TP-maraton snart är slut så ska det bli riktigt kul att börja kolla på den nya säsongen.
Just det, det var två kvällar med musikfyrverkeri också. Och två nya Oktoberfester inbokade de kommande veckorna.
Till top