Adios amigos - we´re not staying here another day

Resa / Permalink / 1
De senaste dagarna har jag försökt komma på hur jag ska kunna ta mig från León till slutdestinationen på ett smidigt och skapligt billigt sätt så jag inte missar planet hem, och det har visat sig vara betydligt svårare än jag trodde. Centralamerikas flygförbindelser är avsevärt sämre och dyrare än vad jag trodde. Det har varit ett frustrerande och ibland hopplöst jobb att försöka pussla ihop en vettig rutt och jag har fått ändra mina resplaner många gånger de senaste dagarna.
Det är visserligen ett tag kvar innan jag ska hem, men ska det inte bli fullständig panik på slutet så gäller det att vara ute i god tid och därför tog jag mig idag från León till Managua och checkade in på ett hotell tvärs över gatan från flygplatsen. Nu gäller det i första hand att ta sig från Nicaragua till nåt ställe med fler alternativ när det gäller flyglinjer.
Från början var ju detta tänkt som en Karibien-resa med öhoppande mellan bla Jamaica, Puerto Rico och St Barts, men sen blev det en Centralamerika-resa som bytt inriktning flera gånger och tagit oväntade vändningar.
Men nu har jag i alla fall fått till en hyfsad "exit plan". Det blev inte riktigt som jag tänkt och jag är själv smått förvånad, men va fan...det blev ändå ganska bra till slut. Så imorgon bitti tar jag flyget till ett nytt land. Vilket kan det vara månntro?
 
#1 - - TF:

Panama eller Miami ?

Till top