Art Deco i Mexiko city

Resa / Permalink / 0
Även denna dag i Mexiko City var överraskande bra. Jag började åter med en stärkande taco-frukost innan jag gav mig ut på stan.
Mexiko citys smalaste hus (2 m)?

Dagens mål var att åka till stadsdelen Colonia Condesa, som är känt för sin Art Deco-arkitektur. Tydligen ska det finnas minst 275 Art Deco-byggnader i området vilket med andra ord är rena himmelriket för en Art Deco-fantast som mig.
Centrum kan sägas vara Parque Mexico och de två gatorna Avenida Mexico och Avenida Amsterdam som går som två cirklar runt parken.
Jag gick runt och tittade och fotade några timmar, och det fanns verkligen mycket Art Deco att upptäcka.
Colonia Cordesa var ett riktigt trevligt område. Lugnt, grönt, mysigt. Som en liten oas i staden. Bitvis riktigt hippt med småbutiker och mycket restauranger. Skulle jag bo eller stanna länge i Mexiko city är detta ett område jag skulle välja. 
Det här var sista dagen i Mexiko city. Hade kanske behövt en dag till för att kolla in Chapultepecområdet men skit samma, nu bär det vidare till nästa plats. Och där blir det mer Art Deco!
Till top