En dag på Universal Studios

Resa / Permalink / 2
Idag åkte jag till Orlando och gick på Universal Studios. Jag har både varit här och på US i Singapore tidigare och det är ju svinkul. Enda felet är väl att en dag nästan är för lite.
Det mesta var sig likt sen sist, när jag var här för fem år sedan. Jag åkte Mumien, Men in Black, Harry Potter x2, Spindelmannen, Transformers, Jurassic Park, Karl-Alfred och säkert nån mer som jag inte minns.
Sen pågår det ju en massa shower och annat också. Jag blev exempelvis utvald ur publiken och fick dansa med Marilyn Monroe.
 
En rejäl plump i protokollet var dock den nya King Kong-attraktionen som jag verkligen såg fram mot. Men dom hade några tekniska problem, så efter att ha köat i över en timme stängde de ner den. Tråkigt såklart, men nu har jag ju en anledning att komma tillbaka!
Tänkte vara kvar här i Orlando imorgon också. Undrar vad jag ska hitta på då?
#1 - - Miss Baby Peaches:

Älskar sailorkläderna tjejerna på första bilden har!

#2 - - rememberthiis.blogg.se:

Kul :D

Till top