Er man i Mexiko City

Resa / Permalink / 0
Ny dag, ny stad. Och denna gång blev det Mexiko city. Har inte varit i Mexiko tidigare så det blir ju kul, men fan vet hur jag hamnade här egentligen. Det är inte ett ställe som nånsin funnits med i mina resplaner förräns för några dagar sedan då jag fick ett ryck och bokade flyg hit, mest i brist på bättre alternativ. Men nu är jag här så nu är det bara att köra hårt under några dagar innan jag far vidare mot nästa destination.
Checkade ut från hotellet i Panama city och sen blev det ännu en flygplats...
Ännu ett flyg...
Ännu en taxiresa...
Ännu ett hotellrum...
Ännu en sväng på stan på ett nytt ställe...
Ännu ett restaurangbesök...
Ännu en ny lokal öl att lära sig namnet på...(Dos Equis Ambar)...
Kom fram rätt sent på kvällen så hann inte se så mycket av staden, men jag bor i Centro Historico så imorgon ska jag ut och kolla in lite sevärdheter.
Det är dock rätt kallt, bara +16 nu på kvällen. Dvs en halvering av gradantalet jämfört med Panama.
Japp, det var allt för idag. Buenas noches!
Till top