Er man i Miami

Resa / Permalink / 0
"Sen blev det ännu ett flyg över mytiska vatten/ Miami om natten - en helt annan värld" som Bête Noire sjunger i sin dunderhit "Flickan i Savannah". Fem år sedan jag var här senast och det var en ren fröjd att komma tillbaka till South beach. Miami - är inte det glamoröst, så säg?
Hoppade på flyget från Mexiko city och det fanns gott om plats att breda ut sig. Gööött...så ska flygningar vara.
Och titta...där nere ligger det.
Tänkte bara ta en och en halv dag i Miami denna gång, men efter att ha gått runt en sväng på stan blir man ju sugen på att stanna längre. Och egentligen har jag ju inget som hindrar mig, så vi får se hur jag gör.
Det där med Art Deco har jag ju varit inne på tidigare, och Miami är ju något av Art Decons huvudstad (i konkurrens med New York, Napier, London och Los Angeles). Att gå omkring på Ocean Drive och Collins Avenue är en ren njutning.
"La Flora på Collins, där checka´ jag in" är en annan rad ur nämnda "Flickan i Savannah". Där bodde jag förra gången men inte nu, jag gick dock förbi för att återuppleva gamla minnen.
Gööött att vara på plats i USA. Nu blir det burgare, ribs och god öl för hela slanten. Och så är det intressant att följa hela Trumpkatastrofen på nära håll. Imorgon blir det Art Deco och sen...ja, det får vi se.
.
Till top