Er man i Nicaragua

Resa / Permalink / 0
Jag har en känsla av att Nicaragua kan vara "the shit". Kom till Granada idag och blev omedelbart förtjust i staden. Det är visserligen Nicaraguas populäraste besöksmål och jag visste att det skulle vara en mysig stad men blev ändå positivt överraskad.
Fick gå upp klockan 04 för att plockas upp av en minibuss. Det var en dagsutflykt från Tamarindo som jag kunde åka med nästan hela vägen.
Här åt vi frukost (strax innan gränskontrollen).
Sen blev jag avsläppt några mil utanför Granada och fick ta en tuk-tuk (eller vad det heter här) sista biten.
Hotellet var riktigt tjusigt och hade perfekt läge mitt på bargatan, precis vid "stora torget".
Och så här ser innergården ut.
Dags att lära sig ett par nya ölmärken också. Dom har två här: Victoria och Toña. Ganska jämnt skägg mellan dom, kanske med en svag fördel för den förstnämnda.

Och här ser vi lite av "min" gata.
Har bara varit ute en liten sväng på staden idag, men de centrala delarna är svinfina med en massa kolonialbyggnader, lummiga innergårdar, vackra kyrkor och färgglada hus.
Ska försöka komma iväg på nån form av utfärd imorgon, här finns ju både vulkaner, sjön och en hel del annat. Eller också fastnar jag på Calle La Calzada...det finns viss risk för det...
Till top