Mot Monteverde

Resa / Permalink / 0
Lämnade La Fortuna och tog en "Jeep-boat-jeep" till Monteverde. Det var en trevlig åktur över sjön med fåglar och grejer. Sen följde en snirklig bussresa på skumpiga grusvägar längs bergskanterna. Civilisationen försvann mer och mer och jag började fundera på vad jag gett mig in på.
Sen dök plötsligt Santa Elena (byn vid Monteverde) upp och var ungefär den typen av ställe som jag förväntat mig. Ska ta en bättre titt på "stan" imorgon.
Min bungalow ligger precis vid centrum men ändå inne i djungeln. Närmsta granne är en restaurang som satsar på lokal hantverksöl. Blev tipsad om stället av en Nya Zeeländare jag mötte i La Fortuna men behövde alltså inte leta så länge.
Dom har till och med en mikrobryggerifestival i La Fortuna, men annars är ju kaffe den stora drycken här. Mycket svenskar också i Costa Rica, man hör dom överallt. Oj, nu ringde Bella, hörs sen.
Till top