Nästa stopp: León

Resa / Permalink / 0
Lämnade Granada och drog till León några timmar norrut. Konservativa Granada och liberala/intellektuella León har en lång historia av rivalitet och även krig bakom sig och som en kompromiss blev Managua, som ligger mittemellan, huvudstad i Nicaragua.  
León, León...jag vet inte riktigt vad jag tycker om dig. Är du nedgången, är du genuin? Är du fin, är du ful? Har du NÅGOT, eller inget alls? Jag vet inte.
Många barer, men ytterst få riktiga restauranger. Mycket backpackers, vad gör de egentligen här? Fina kyrkor och många granna hus. Ruffigare än Granada. Dött som satan idag på dan, men mycket liv på kvällen.
Blir kvar här i två dagar, sen har jag bokat in mig på en buss till flygplatsen. Vet dock inte var jag ska flyga. Det har strulat en del och som det ser ut nu kan jag hamna nästan var som helst. Jag har kollat upp Guatemala, Mexiko, Panama, Jamaica, Florida, Belize, El Salvador, Texas och till och med Las Vegas. Förmodligen kommer avslutningen bli något i stil med "Jorden runt på sex steg". Men imorrn blir det surf igen!
Till top