På stritan i San José

Resa / Permalink / 0
+32 och sol här i Costa Rica och jag började dagen med att kolla in huvudstaden San José. Hade hört att den skulle vara ful och tråkig, men jag tyckte inte det var något större fel på staden. Så jag blev smått positivt överraskad. Visst, det är inte svinhäftigt här men inte heller så dåligt som man har hört. Skulle säga att det är en ganska normal stad.
Det finns inte jättemycket att göra, mest en del halvtråkiga (som det verkar) museum, men här och där glimtar San José till. Det finns en del trevliga parker och torg, och en mängd fina hus, några pampiga kyrkor osv. 
Hittade även en del art deco-byggnader, och bara det gör ju att San josé får godkänt.
 
En annan fäbless jag har är Baby Jesus, och honom brukar man kunna hitta här och var i latinoländer. Här har jag dock bara sett julkrubbor och det är ju inte riktigt samma sak.
Brutalkubism kan också funka om det görs bra, som i detta fallet...
Men jag ska inte fastna på första stället så imorgon drar jag vidare...Pura Vida!
Till top