Pura vida!

Resa / Permalink / 0
Checkade ut och hoppade på en buss mot La Fortuna. Nu var det dags för regnskog, vattenfall, vulkaner och det andra som Costa Rica profilerat sig inom. Fast den där ekologiska/miljö/hållbarhetsgrejen ska man nog ta med en nypa salt. Jag tror tex att Sverige kommit betydligt längre, men skillnaden är att vi inte gör så stor grej av det.
Fem timmars kringelikrokvägar längs bergssluttningar blev det i alla fall.
Och sen kom jag fram till La Fortuna med vulkanen Arenal som sin stora claim to fame. Det är den man ser där borta bland molnen. Utsikt från min hotellbalkong. Men det finns en hel del att göra här förutom Arenal och imorrn har jag bokat in en rundtur.
Jag hade en liten farhåga redan i förväg att Costa Rica skulle vara ett backpackerställe, och det stämmer. Inte minst märks det här i La Fortuna som är ett backpackerställe av Asienmått. Men det får väl funka några dagar. Fuktigt är det i alla fall, och varmt.
Käkade mahi mahi på stället bredvid, men framförallt hittade jag ett ställe som satsar på lokalproducerad hantverksöl.
För det tog bara två dagar med den blaskiga Imperial innan jag kände att jag måste ha så kallad artesanal.
Det var gööött! Nu ska jag ladda för morgondagens utflykt. Pura vida!
Till top