Sjörövare och sånt

Resa / Permalink / 0
I utkanten av Tampa finns ett hippt område som heter Ybor City, som har coola hus, barer, cigarrtillverkning, mikrobryggt öl och så vidare. Dagtid är det ganska lugnt men på kvällen ska det tydligen vara världens drag. Dessvärre finns det inga hotell där så jag drog in till Tampa istället. Men så här ser det ut i alla fall (den svarta bilen är min hyrbil).
Misstänkte att det var nåt på gång när jag såg mängder av människor som var klädda som sjörövare, och mycket riktigt så var det dags för den årliga Gasparillafestivalen,
Det gjorde att stora delar av Tampa var avstängda. Så det blev bara en snabbkoll på stan för min del, men det verkade ändå inte vara nåt höjdarställe. Var inne på att åka till nöjesfältet Busch Gardens men vädret var halvdåligt så jag drog till St Petersburg.
Som också var en tråkig stad. Nere vid vattnet är det påkostat och flådigt, men också totalt livlöst och opersonligt. Huvudgatan Central Avenue är dock okej med chica butiker och många restauranger. Men nja, inget för mig. Och nu börjar jag bli orolig att de andra ställena här på västkusten som jag tänkt kolla in är likadana. Vi får väl se...
Här är dagens motell. Imorgon drar jag vidare. Tja!
Till top