En natt i Bangkok

Resa / Permalink / 0
Landade i Bangkok klockan ett
Solen sken och ryggen var blöt av svett
Trettio dar i leendenas land
Nu ska livet levas in till sista slant
Checka in på rummet klockan två
Hotell 27 på Sukhumvit 22
En dusch och lite mat sen är man klar
Uti natten för att se vad staden har
Tog en tuk-tuk ner till Nana klockan sju
In på närmsta bar som ett jehu
Kvinnor, sprit och synd är allt jag ser
Jag tog en Chang, sen minns jag inget mer
Jag vakna dagen efter klockan tolv
Nerspydd och helt naken på mitt golv
Blodig och med smärtor i min häck
Och bruden från igår var redan väck
Hasar in på muggen klockan ett
Och märker snart att någonting gått snett
För när jag gjorde mitt behov så var det så
Som om någon dragit taggtråd ur mitt hål
Jag fick en tid hos doktorn klockan fem
Och slängde fram min svullna gröna lem
Men det fanns ingen bot mot min situation
Hans enda lösning löd: amputation
Så nu går jag här längs Sukhumvit och svär
Jag har tvingats byta karriär
Högklackat och kjol och tuggar Toy
Jag är Bangkoks enda rågblonda katoy!
 
Till top