Er man i Bangkok

Resa / Permalink / 0
Ibland måste man bara dra till Bangkok några dagar, och igår var en sådan dag. Och det är alltid lika gött att vara tillbaka. Checkade in på mitt favorithotell på Sukhumvit, som fått en rejäl ansiktslyftning sedan jag var här senast, för två år sen.
Eftersom jag bara är här några dagar var det full fart från början med att fixa lite grejer som jag hade på schemat, tex tandläkaren och skräddaren.

Mindre kul var att det skedde en trafikolycka precis utanför hotellentrén. Det var en mopedist som körde ihjäl sig. Vet inte om jag sett någon död människa innan, men nu har jag i alla fall gjort det.

Varmt, fuktigt, god mat, Chang, folkmyller, sanook. Även om det byggs nytt överallt är det mesta sig likt här i Bangkok. Hur många gånger har jag egentligen varit här? Minst 30 i alla fall. Och jag har inget emot 30 gånger till.
Nu börjar solen gå ner, så dags att göra sig iordning för kvällen - sen mot Soi 13!
Till top