Tobi i Trumpland. Del 2

Resa / Permalink / 1
Japp, efter Arlington och svängen på stan kom jag ner till The Mall, det stora området mellan Capitolium och Lincoln Memorial som är späckat med minnesmärken, museum, grandios arkitektur, offentlig konst med mera. Faktiskt ännu bättre i verkligheten än vad man sett på film.
Området är så stort att det är omöjligt att hinna med allt på en dag, så jag nöjde mig med den västra halvan. Den östra ska jag iväg och kolla in nu om en liten stund. Varmt var det också, sisådär 25 grader och härligt solsken. Jag började vid Albert Einstein och gick sen till Lincoln Memorial och the reflecting pool.
Strax intill ligger monumentet över Koreakriget...
...och en bit bort, vid Tidal Basin, står Martin Luther King.
På andra sidan sjön ligger Jefferson memorial...
...men jag nöjde mig med att gå till FDR memorial.
Alla dessa minnesmärken är verkligen i absolut internationell toppklass. Kul också att de är så olika, så att intresset hela tiden hålls uppe.
Här har vi WWII memorial...
...och sen kom jag till Washington memorial som ligger i mitten. De håller på att renovera hissen så det är stängt fram till 2019. Men det är pampigt även om man inte kan åka upp.
Där kände jag att det fick räcka för dagen och började gå tillbaka till hotellet. På vägen hem gick jag förbi Vita huset, som ligger mitt inne i stan.
Vid det här laget var jag rätt trött i kroppen, svettig och törstig, så när jag kom tillbaka till hotellet gick jag direkt till baren och beställde en Red Shedman - godaste ölen på länge!
Senare blev det även en burgare. Hotellet har en mysig restaurang med tegelvalv i källaren, och även en stå upp-klubb upptäckte jag.
Sen blev det CNN på rummet. En riktigt bra dag!
#1 - - borell:

hissen gick inte riktigt ända upp?

Till top