T.P. i D.C.

Resa / Permalink / 0
Det blev en ganska strulig start på Washingtonresan. Jag hade rätt lång väntetid i Amsterdam redan från början, och inte blev det bättre av att det var nåt fel på planet från Amsterdam till Washington, vilket gjorde att vi fick byta plan och blev 4 timmar försenade.
Men jag fick i alla fall fira Kanelbullens dag!
Kom fram, hämtade ut hyrbilen och körde mot Alexandria - som det var ett helsicke att hitta till bland detta myller av vägskyltar och avfarter. Summa summarum blev det inte så mycket av första kvällen, som jag hade tänkt ägna åt att kolla in Alexandria.
Men när jag väl checkat in på hotellet vid 22-tiden kändes det göööött.
Gick till ett ställe runt hörnet och drack några lokala IPA (Port city) och beställde in en full rack ribs med Carolina BBQ, fantastiska baked beans och riktigt gott potatismos. Varför får man aldrig riktiga ribs hemma, där köttet liksom bara faller av benet?
Sen hem och titta på Don Lemon och Anderson Cooper på CNN. Det här är livet!
Idag ska jag ta mig in till Washington, och tänkte börja med Arlingtonkyrkogården.
Till top