WTM - fredag

Konsert / Permalink / 0
I helgen anordnades fjärde upplagan av Where´s the music?, så jag drog över till Norrköping och laddade upp med champagne hemma hos The Producer. Sen drog vi ner till Dynamo och kollade in Priest. Det var det band jag var mest nyfiken att se och jag skulle nog säga att de var bäst på hela festivalen. Så, det var onekligen en stark öppning på årets WTM.
Priest har Ghostkoppling, och det hade även tre andra akter på årets WTM, bland annat The Great Discord som var nästa punkt på schemat. De körde på Saliga Munken, men det gigget blev en besvikelse, till stor del beroende på lokalen.
Sen drog vi till Lagerqvist som var nytt för i år men inte var nån höjdare som konsertlokal. Men en burgare blev det i alla fall.
Upp till Cromwell för att kolla in Cat Princess...
...och sedan Dynamo igen för Satan Takes A Holiday...
...och Grapell i Black Box i samma hus.
En sväng in på Crescendo...
...innan vi avslutade med Cyhra i Värmekyrkan.
Riktigt kul kväll som vanligt på WTM. Och det jag tar med mig mest från fredagen är Priest "History in black", som jag gått och nynnat på hela helgen.
Till top