Söndagsintervjun: My Höglund

TV / Permalink / 0
My ska hitta sin "perfect match"

I det nya dejtingprogrammet "Are you the one - Sverige" ska 20 svenska singlar försöka hitta sin "perfect match" i ett hus i Thailand. En av deltagarna är My Höglund från Norrköping.

Under sex veckor i höstas fick My bo i ett hus i Thailand tillsammans med nitton andra personer i åldrarna 20 till 33 år. Bland dessa skulle hon försöka finna den "perfect match" som produktionsbolaget hade tagit fram åt henne. Innan inspelningen hade deltagarna genomgått grundliga tester och intervjuer innan de anlände till drömhuset i Thailand. I gruppen finns det en person som är varje deltagares "perfect match". Men ingen vet vem det är. Genom att umgås i huset, tävla och gå på dejter kommer deltagarna vecka för vecka att försöka lista ut vilka som passar perfekt för varandra – och kanske bli kära på kuppen. Frågan är om de faller för rätt person? 
– Det har varit otroligt spännande att få följa deltagarna i huset. Motorn i programformatet är nämligen genialisk - att hitta sin "perfect match" är långt ifrån så enkelt som man kan tro, säger programledaren Martin Björk. 
Om alla deltagare lyckas med sina matchningar i slutet av säsongen delar de på vinstsumman: en miljon kronor. 

Deltagarna, tio killar och tio tjejer, kommer från hela Sverige och jobbar med allt från frisör till butikschef. Och en av dem är 29-åriga My Höglund från Norrköping som jobbar på en klädbutik i stan.
- Jag blev tillfrågad och kände igen programidén från den amerikanska versionen och tyckte det verkade kul, säger My och fortsätter:
- Det var mitt livs bästa upplevelse. Och väldigt lärorikt. Man lär sig mycket om sig själv när man lever ihop med 19 andra personer i ett hus. Jag har aldrig bott i kollektiv innan, och när man lever så tätt ihop med andra 24/7 lär man sig att respektera andra, anpassa sig och man får en helt annan tolerans.

Det var första gången My besökte Thailand, och Asien överhuvudtaget, men eftersom de mestadels bara var i huset fick hon inte tillfälle att se så mycket av landet. Det var även första gången hon medverkade i ett tv-program.
- Jag vande mig väldigt snabbt vid alla kameror och mikrofoner, så det var inga konstigheter. Ibland kom jag på mig själv när jag till exempel bytte om: "oj, det är visst en kamera här", men man vande sig snabbt.

Vad var bäst med att vara med i "Are you the one - Sverige"?
- Jag kan inte avslöja något som hände förrän ni har sett programmet. Men det var roligt att ha fått chansen att uppleva detta.

Skulle du vilja vara med igen, i något liknande program?
- Jag kan snarare se mig själv jobba inom media. Det vore kul att vara med att bygga upp ett program.

Vad vill du säga till de läsare som funderar på att anmäla sig, om det skulle bli en andra säsong av "Are you the one - Sverige"?
- Sök! Du kommer få ut så mycket saker av det. Både på gott och ont, men mestadels gott. Om du är en person som är öppen för nya människor och upplevelser så tveka inte.


Fakta My Höglund
Bor: Norrköping
Ålder: 29
Yrke: Butiksbiträde
Längd: 173 cm
Stjärntecken: Skytt
Instagram: @my.hoglund
Aktuell: Medverkar i "Are you the one – Sverige"
Till top