En kväll på Linköping City Airport

Resa / Permalink / 0
Igår var jag på Linköpings flygplats och åt gott och lyssnade på intressanta föredrag om miljöförbättringar inom flyget, elbilar och förarlösa bilar. Jag har ju börjat få klimatångest det senaste året och börjat ifrågasätta mitt flygande, men hörde jag rätt så har KLM satt in nya plan till Linköping som har 18% mindre utsläpp, så nu kan jag flyga med gott samvete igen.
Måste återigen berömma Linköpings flygplats som gör ett riktigt bra jobb. Det anordnas tex många roliga event, som det igår. Och nu ska det tydligen öppnas upp en FJÄRDE daglig avgång till Amsterdam. Jag tror inte folk fattar hur bra det är, men om man säger så här: andra jämförbara svenska städer har oftast bara EN daglig avgång till en större internationell hub. Om ens det.
Jag är stolt över att få vara en liten del av denna flygplats, genom de resereportage jag skriver på hemsidan. Har ni missat dem så finns de på: https://www.linkopingcityairport.se/restips/
Till top