Bye bye Dubai!

Resa / Permalink / 0
Poolområdet på taket var okej, men i övrigt börjar jag få nog av den här tråkiga ökenstaden. Det är dags att dra vidare, känner jag.
Hej då tråkiga takutsikt.
Hej då fåniga inomhusskidbacke (som man skymtar där bakom husen).
Hej då välfyllda men folktomma mataffärer.
Hej då ödsliga "city walk".
 
Kände mig på g. Fixade late checkout, tog metron till flygplatsen, terminal 1. Var het, var på gång. Och framförallt; var på väg. Trodde jag.
Hoppsan, mitt flyg gick från terminal 2. Som låg så långt bort att jag var tvungen att ta taxi. Men lugnt, jag hade gott om tid. Hamnade rätt, ställde mig i kön till incheck, kom fram. Ajdå, blev nekad att gå på flyget som skulle mellanlanda i Indien pga saknat visum. Hade ju kollat upp detta innan, men missat en teknikalitet som gjorde att min bokning inte räknades som transfer utan jag behövde riktigt visum.
Så förlorade en resa för några tusen och var fast i Dubai. Och måste snabbt hitta ny resa för att inte missa ett annat flyg (+ hotell) som jag bokat. Och de flesta flyg ut från Dubajs (österut) går via Indien, vilket jag alltså inte får resa in i.
Men lyckades ändå hitta ett flyg några timmar senare som var bra, även om det kostade skjortan. Så taxi till terminal 3 (nu har jag alltså varit på alla tre terminalerna)....och hittade ett ställe som sålde öl! Tjoho! Det behövdes kan jag lova efter strulet - och fyra dagar av alkoholförbud.
Sen ombord på flyget...där killen bredvid (som hade två skrikiga småbarn) fick nån slags panikattack(?) och fick sitta med en syrgastub. Åtminstone ett tag, sen forslades han bort och läkare tillkallades.
Men nu har jag landat i Kuala Lumpur och alla problem är som bortblåsta. Som jag brukar säga: varför ska man egentligen åka nån annanstans än till Sydostasien? Det är ju där som det är bäst! Klimatet är kanon, maten är god och inte minst är människorna glada och trevliga. Man blir ju på bra humör direkt.
Ska dock bara vara i KL några timmar, och kommmer inte lämna flygplatsen. Nu ska jag käka lite, sen är det dags att hoppa på nästa flyg.
Till top