Från Brunei till Bangkok

Resa / Permalink / 0
Sådär, då har man bockat av Brunei också. En trevlig bekantskap, men inget ställe som lockar mig att stanna någon längre tid.
 
Flyget gick framåt kvällen så jag hade hela dagen på mig att kolla in Bandar Seri Begawan. Men som påpekats tidigare: det är ju inte så mycket att kolla in. Visst, Brunei är såklart mer än sin huvudstad, men nja...jag är skeptisk.
Så jag tog flyget till Bangkok. Vet inte hur många gånger jag varit där, men det handlar om ca 40 - och fortfarande känns det alltid gött att komma dit.
Det blev en Chang direkt. Och röd curry. Aaah...
Varmt och fuktigt i luften. Myller på gatorna. Liv och rörelse. Bangkok fortsätter att leverera år efter år, trots att mycket hela tiden förändras. Och allra bäst kommer alltid att vara att sitta på en plaststol på trottoaren.
Härligt att vara tillbaka, här blir jag kvar några dagar. Eller sanningen är att jag aldrig lämnat staden.
Till top