Trump & jag

Min kollega på denna blogg / Permalink / 2
Jag vaknar och somnar med Trump. Läser alla hans tweets (och många av kommentarerna), följer nyhetsbevakningen om honom och kan nästan varenda detalj kring hans presidentskap.
Mitt dagliga Trumpschema ser ut ungefär så här:
Vaknar och kollar nästan direkt om han twittrat nåt nytt.
Därefter går jag in på Youtube och kollar gårdagens Late show med Stephen Colbert medan jag gör frukost.
Sätter mig vid datorn och mjukstartar dagen med att kolla mejl och sånt. Under tiden kollar jag nattens CNN-klipp på mobilen. Brukar även kolla lite The Young Turks för att få den progressiva vinkeln, och för att det är bra.
Under dagen försöker jag jobba på men tar en stund kanske varannan timme för att kolla om det kommit några nya tweets. Brukar också svepa genom nyhetsklipp från främst CNN, men även MSNBC, ABC och faktiskt även Fox News för att se hur dom vrider på saker.
Kvällstid jobbar jag som mest och kollar Trump som minst. Fram till läggdags, för den sista timmen ägnar jag åt Trump, främst via CNN.
 
Många skulle kanske säga att jag har ett osunt förhållande till Trump, men jag vill hävda motsatsen. För jag tror inte folk fattar hur galen och farlig han egentligen är. Det svenska medier rapporterar är bara en bråkdel av all idioti han sysslar med, och de förskönar dessutom.
Trump skickar ut minst tio tweets om dagen där nästan vart och ett i ett normalläge borde få en amerikansk president att avgå. Alltså tio skandaler om dagen, varje dag i över två år.
Trump gör så mycket dåliga saker hela tiden att det inte går att hänga med, och det är anledningen till att han fortfarande sitter kvar: att han överöser oss med så mycket skit att vi drunknar.
Att följa Trump är ett heltidsjobb. Och det är ett skitigt jobb - men nån måste göra det.
#1 - - PR:

får du betalt för en den dagen? - trumpen som bettar?

#2 - - Patte:

Ja ni vänsterliberaler och kulturmarxister är uppenbarligen sjukligt fascinerade av Donald Trump.

Till top