Med längtan till Sukhumvit

Tobi talar / Permalink / 6
Pojken med pappershjärtat

"Jag har en bungalow på stranden, det är här du borde va

Men du är hemma i Linköping med Malmö som nästa stad

Jag sitter själv på min veranda, jag dricker Chang och tar det lugnt

Och tar en runda ibland barerna när saknaden blir för tung


Tirak!


Jag spelar Jenga med en flicka i en Pattaya-stylad bar

Hon heter Noi och kommer från Khorat där hemma har hon två små barn

Och hon drar i mina kläder, hon vill träffa en farang

Men mitt hjärta är på annat håll, ristat med ett annat namn


Jag skickade ett vykort från Lamai

Ville vinka men min webkamera är paj

Jag kan ta dig ut i världen

oändligt stor och vacker är den

Till Siam-vikens blåa svall

En tropisk natt kan va så kall

Så kom


Jag kom till Bangkok via Hong Kong, när januari var som värst

Det finns så mycket jag vill visa dig, så mycket om du vore här

Dom har ett rave-party på stranden, det bor en gecko i mitt rum

Jag har en bandare med popmusik när saknaden blir för tung


Jag skickade ett mejl från Vietnam

Jag undrar om det verkligen kom fram

Jag kan ta dig ut i världen

oändligt stor och vacker är den

Vi möts i Bangkoks transithall

En tropisk natt kan va så kall

Så kom


Jag skicka en kassett från Samui

men du har aldrig greppat poesi

Du lyssnar på José Gonzalez

tänker rösta FI i valet

Du hatar män och vägrar kött

Ett flickhjärta kan va så dött

Så tomt"

(Tobi & the Katoys-05)


pai nai?

#1 - - Anonym:

Den är ju så Bra:)

#2 - - Yohanna:

tror att det är denna låt jag tvingat dig till att spela några gånger på en o samma kväll?

#3 - - Mackan Stöld:

Vi syns på 199 Sukhumvit 15 Road 11 januari.
.
Be there or be square.

#4 - - mart:

ha en toppenkul resa trots avsaknaden från köttvägraren i stockholm (förut Malmö). Hälsa solen, Saddam och beer Chang!
KRAM från en avundsjuk Mart

#5 - - Tobi:

Jag vet att laten skulle kunnat handla om dig, Mart. Men tyvarr ar det en annan tjej.

#6 - - mart:

tur kanske

Till top