Tårpil i min trädgård

kultur / Permalink / 2

Hade glömt hur bra öppningen på Magnus Carlssons första soloskiva är. Tills jag råkade leta fram den nyss. Inledande "Genom natten" med texten "bilen rusar genom natten/ radion spelar Kents ´Om du var här´", den tunga "Va med mig" men framförallt den fantastiska "Det värsta av allt" - så jävla bra!!!

"Längst där bak i nattvagnen, sitter jag och längtar hem.
Min tro, mitt hopp har åkt på spö. Därute faller gula löv.
Vadfan ska man med kärlek till? Det blir ju aldrig som man vill.
Vadfan ska man med känslor till? Dom gör ju ändå som dom vill.

Jag viker ihop ditt avskedsbrev, nu vill jag ha dig ännu mer.
Men du och han, ska börja om. Och du och jag, det var en gång.
Du betyder allt för mig, men jag är ingenting för dig.
Kärlek är som nikotin, kärlek är som nikotin.

Åh. Jag önskar att du ljög, för det enda som är sant är det värsta av allt.
Åh. Jag önskar att du ljög, för det enda som är sant är det värsta av allt"
Till top