Plagiatfestivalen

kultur / Permalink / 9
Plagiatfestivalen

Gårdagens Melodifestival var riktigt bra. Kanske för att så många låtar var rena plagiat.
Uggla  snodde  "Kung i baren" och ett gäng andra av sina egna låtar.
Sanna Nielsen (Sveriges äldsta 22-åring) snodde Carolas "Evighet" (iofs samma låtskrivare).
After Darks onani-chock var "Go West" rakt av.
Veronas låt var svinlik en jag inte kommer ihåg namnet på.
Och Caroline af Ugglas låt öppnade precis som "En galen hund" med Olle Vek. Maken Heinz har förövrigt gjort båda...

Men värst av allt - vinnaren Andreas Johnssons låt var ett superduperplagiat av The Ronettes "The best part of breaking up".
Lyssna själv: http://www.amazon.com/Best-Ronettes/dp/B000003BDO

Bästa sången: Tveklöst Caroline af Ugglas
#1 - - Lisa:

Lägg av nu, igår sa du ju att fjanten som sjöng låt nr.2 var bäst.

#2 - - Tobi:

...okej, då...

#3 - - Markus Stöld:

Hade inte Caroline varit ett monster hade hon vunnit enkelt av den enkla anledningen att hennes låt var grymt bra!

#4 - - Tobi:

Det där var väl lite taskigt

#5 - - Maja:

Jag vet inte vad som har hänt, men jag börjar hålla med dig om massor saker.
Caroline af Ugglas var helt klart bäst.

Och dessutom så är hon jävligt hot!! Mer utstrålning än hennes otroliga glans får man leta efter!

#6 - - Tobi:

Tyckte du att af Ugglas var bra i Melodifestivalen så missa inte hennes Joplin-skiva.

#7 - - Tobi:

Och så tror jag att det var "Bailando" (!!!) jag tänkte på som var lik "La musica"

#8 - - Insider:

Stämmer det att du ska på Andra chansen i Nyköping??? Festival som festival???

#9 - - Tobi:

Nej, då ska jag på dejt

Till top