ICA Grebo-listan

Tobi talar / Permalink / 13
Grebolistan

De hårdaste personerna i Grebo Hushållsförenings historia:

1. Målar´n - tillbringade varje dag i 40 år på en pall bredvid kassan
2. Urban - "var det nåt mer?"
3. Barbro Gadd - freofrutti, kling!
4. Majken - varför döps ingen till det numera?
5. Tomten - kommer alltid kring jul och delar ut pepparkakor
6. Jocke Prickigkorvs farsa - var inte Conny ordförande ett tag i Grebo Hushållsförening?
7. Per-Erik Jernby - skrek "ut ur mitt hus" när sonen kom ut ur garderoben
8. Gunnar Nordström - köpte Treo Comps gamla turnébuss för 500 kr och en platta folköl
9. Persson - har gjort affären till replokal
10. Chrilla Gigolo - dyker alltid upp fem i sju på fredagarna

Bubblare: Disas morsa, Zelle, Lange & Peter Fransson, Monika, Pilla Gustavsson (för övrigt dotter till nr 10)
#1 - - Nina:

Kikar in och tjyvläser idag =)
Rena nostalgilistan, Många man nästan glömt bort.

#2 - - Belle af Biskvie 8 år:

Jag tyckte att tomten i affären var lite otäck denna jul. Dessutom hade han samma andedräkt som pappa har på söndagsförmiddagarna.

#3 - - Per-Erik:

Jag vägrade hälsa på tomten i affären, för jag vet vem det var.
PS. Det var bättre förr.

#4 - - Mart:

Dethär var den i särklass bästa listan du levererat! Stenhårt!

#5 - - P-E:

...och dessutom gav han mig ingen pepparkaka!

#6 - - Anonym:

tre o comps turnébuss, var det folkabussen som stod nere hos phalén?

#7 - - Tobi:

Vet ifan om den stod hos Phalén men det var en blå folkabuss (graffitisprayad), typ åren 93-95.

#8 - - Markus Stöld:

Japp, den stod utanför Phalén på gräset mellan dem och Haldemars gamla hus, tillika den gång där Bosse stressar iväg till bussen varje dag.

#9 - - Tobi:

Ja men då blir det ju UPPE hos Phalén. Med NERE hos Phalén menas ju torpet, och där har den väl inte stått?

#10 - - Markus Stöld:

Nej, om personen som skrev inlägget ovan bodde/bor på t ex Horkullevägen blir det "nere" hos Phalén...

#11 - - Anonym:

Folkabussens motor flyttades över till en annan
folkabuss som med fyra stockholmskillar fick motorhaveri på E4 i höjd med Tallboda.Den byttes
över en natt och gick vidare.Vykort kom till montören från Pris att allt var ok.Jag fick 4000:-
Tack för den affären
Gunnar Nordström

#12 - - Gunnar:

Rättelse: Usäkta stavfelet det ska förstås vara
Paris.Dessutom fick jag inte 4000:- utan 2000:-
dom andra pengarna gick till meken.

#13 - - Lollo Olsson (Ekholm):

Min kära vän Pilla ska väl ligga på topp "1" i alla fall klart bäst

Till top