Ny tävling!

Tävling / Permalink / 13
Ny t?vling!

Ja, frågan är alltså vart denna bild är tagen. Första rätta svar belönas med en synth-skiva.

En ledtråd är att det finns en öl som heter "Huda".
#1 - - Markus Stöld:

Det där haket känner jag igen. Det ligger i Vietnam.

#2 - - Toomas:

Vietnam? Nä, det där är ju ön brevid kärringberget.

#3 - - Anna-Karin Nemo/Lisa:

Jag gissar på Gotland. Fast å andra sidan så är det en bro i bakgrunden så det kan vara Danmark också.
Får man gissa på två?

#4 - - CS:

Doc Mekong Rivers Delta, Saigon, Vietnam var platsen

#5 - - Tobi:

Ja, att det är Vietnam har ni listat ut. Men det är inte Saigon, utan en annan stad. Vilken?

#6 - - manut:

Nha Trang kanske?

#7 - - Tobi:

JAAA!
Det stämmer! Vi har en vinnare!
Mangan, du har en synthskiva som väntar när du komer hem från Thailand!

#8 - - manut:

Skicka den pa posten jag vill lyssna nu. mr manut farang laaw Nakhom Pathom Thailand. Brevbarerskan vet vem jag ar....

#9 - - Markus Stöld:

...och som vanligt när jag svarar rätt på tävlingen så "råkar" man omformulera frågan för att få ett mer specifikt svar. Frågar du efter en person och jag säger "Nils Andersson" så svara du "ja, det är rätt, men vilken skostorlek har han?"...

#10 - - Tobi:

Stöld: Sluta att vara en så bitter och dålig förlorare. Inse att du inte gav rätt svar och gå vidare med ditt liv. Gå långt förresten...långt...långt bort...

#11 - - Anonym:

Om jag går långt långt bort kommer du ju inte ha någon alls som läser din blogg. Det vill du väl inte?

Jag är bitter och du är en fuskare.

#12 - - Markus Stöld:

Som vanligt fukkar den här mongobloggen och tar bort namnet så att man måste skriva det två gånger. Kan du inte byta leverantör?

#13 - - Tobi:

Det tar en liten stund (typ 20 sekunder) för bloggen att läsa in namnet. Var inte så hetsig, utan ta ett djupt andetag och skriv lungt så funkar det.
Och när det gäller besökare så slogs nytt rekord i lördags, då passerades 300-strecket!

Till top