Kanske vår hjärtevärk aldrig dör

kultur / Permalink / 5
Kanske v?r hj?rtev?rk aldrig d?

En av de svenska artister som berör mig mest och djupast är Maria Andersson i Sahara Hotnighs.
Bara den nya plattans vackra titel "What if leaving is a loving thing" får det att nypa till i hjärtat. Finns för övrigt många fina stunder på nya plattan, inte minst undersköna "No for an answer" som går direkt in dit där den hör hemma.
Maria A har för övrigt en av landets vackraste och mest uttrycksfulla röster.
Plockar fram gamla dunderplattan "Kiss & tell" och masserar hjärtat med "Hot night crash" som på ytan är en ruffig rocklåt, men som drabbar mig hårdare än något annat gjort på länge.
"Maybe our heartache never dies with the hot night crash"
#1 - - Jerry:

Du är kär. Hon är ledig by the way...

#2 - - Tobi:

Jag vet. Hade det inte varit för AG hade jag lagt in en stöt...

#3 - - Mart:

fast jag tycker inte hon verkar så trevlig... o så är hon jättesmal.

#4 - - Mart:

josephine (trummisen) däremot är ALLT en rockstjärna ska vara MINUS drygheten.

#5 - - Tobi:

Ja, förutom att Animal inte är sexig,inte sjunger som en gudinna, inte skriver låtar och är trummis (Vad var det sista trummisen sa innan han fick sparken? Tjena grabbar - jag har gjort en låt!).

Till top