55 - The number of the best

Tävling / Permalink / 18

En svinbra sak med Grebo är hur lätt det är att lära sig telefon-nummer. Eftersom alla börjar med 55 behöver man bara lära sig tre ytterligare siffror. Ex. Roland Mattsson ..203, affären ..019 och pizzerian..555.
Det är också så man lättast kan avslöja dom som är fejk. Folk som flyttar till Grebo och väljer att ta med sitt gamla nummer från Linköping är alltså inte bara snåla, utan svikare som saknar lojalitet och känsla.
Vi som är in it for life och true to the bone får däremot vara med i en tävling.
När jag bodde i Grebo slutade mitt telefonnummer med 285. Nu undrar jag vem bland bloggläsarna som har/ har haft det lägsta respektive högsta 55-numret. Finns det exempelvis någon här som slår affärens ..019?

Fint pris utlovas till vinnarna.
#1 - - Markus Stöld:

Andreas "Ea" Karlsson hade 55009

Högsta jag har i huvudet är 55555 som prällen hade tills kiosken av någon lustig anledning lyckades sno till sig den.

Själv hade jag 55314 som garanterat inte kan vinna något pris.

#2 - - Anna:

mitt nummer slar inte nagra andra men det ar fan det basta nummret an da. 416 in my heart!

#3 - - Tobi:

Hallå där. 416 leder du på (som högsta), eftersom man bara får skriva in sitt eget nummer.
Ea:s 009 eller pizzerians 555 gäller bara om dom skriver det själva.
Nåt lägre än mitt 285 måste väl finnas därute?

#4 - - PR:

En sak har du missat. Det finns numera föredetta Grebobor som bor i LKPG och tar med sig numret dit. Vi har 334.PR

#5 - - Mange F:

Ett nummer jag slog ofta var ..445. Det måste ligga bra till. Vilka hade det Tobi?
Själv hade jag 55341

Ha´t gott!

#6 - - Tobi:

Enkelt! Joelsson, såklart.

#7 - - New:

...075

#8 - - Tobi:

Vad var det Tompa hade? TP096?

#9 - - Pelle:

(55) 445 var det ja. Vi är alltså i ledning ännu.

#10 - - Tobi:

Ska inte du sova så här dags, Pelle?

#11 - - Tobi:

Alltså: lägst hittills - Pera New 075. Högst hittills Pelle 445

#12 - - Markus Holm:

Vi, eller rättare sagt mina föräldrar har 491. Högst hitills tror jag. Lägsta jag vet om är Liljeqvist med sina 007.

#13 - - Maja:

079 hade vi iaf. Men det slår inget...
Där emot hade vi ett coolt nummer i s-tälje:

08-550 40 666

#14 - - Anonym:

001. Per Karlsson

#15 - - GB:

...och 148 vinner man väl heller inga priser på.

Undrar istället över om det inte börjar bli dags att sammanfatta musikåret 07 (åtminstone det svenska som du ju har järnkoll på). Bra placeringar på topp-10 borde väl tex. Anna Järvinen och Loney Dear ha.

Tack föresten för swindie-specialen. Glöm dock inte den lokala förankringen med de mycket lovande indie-slynglarna i Primary Fuse som skördade stora framgångar bland annat i Rockkarusellen runt 92-93. Tänk att det redan gått 15 år...

#16 - - Tobi:

Tja GB. Min nästa krönika i 013 är en "Årets...", den kommer även på bloggen sen.
Tyvärr blir det ingen pop-prat-kväll hos NEW på julafton i år, eftersom jag är bortrest då.

#17 - - Frasse:

067 lågt och mitt kiosknummer 55555 är väl det högsta jag haft i Grebo.

Tävlingen är ju bara sisådär 3 år men jag tar min chans till ett nice Grebo-prajs!



Play on

#18 - - Frasse:

067 lågt och mitt kiosknummer 55555 är väl det högsta jag haft i Grebo.

Tävlingen är ju bara sisådär 3 år men jag tar min chans till ett nice Grebo-prajs!



Play on



Till top