Tvättäkta grannsämja

Tobi talar / Permalink / 3

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ FOLK I DENNA BOSTADSRÄTTSFÖRENING???
Det här är fan helt otroligt, nu är det tredje söndagen i rad som nån jävel tagit min tvättid!!! Hur svårt kan det vara att läsa på tavlan: Tvättstuga 2, 7/10, Lägenhet 2506 (dvs min).
Det märkliga är att det är olika personer varje vecka, så det verkar ju råda rena anarkin där nere. Nä, nu ringer jag Aschberg.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------
20 minuter senare:
Nu har jag varit nere i tvättstugan och härjat!
Jag visste ju när tvättiden gick ut så jag sprang ner för att ertappa min förbaskade tvättmarodör-granne. Jagade upp mig själv och gick igenom i huvudet hur jag skulle skälla ut vederbörande.
När jag kom ner sprack dock planen. Det visade sig vara en fräsch tjej runt 27 och jag hann inte ens börja skälla innan hon började be om ursäkt med tårar i ögonen. Som den mjukhjärtade kille jag är kunde jag naturligtvis inte be henne flyga och fara, faktum är att jag istället allvarligt funderade på att bjuda upp henne på vin och den köttgryta som stod och puttrade på spisen.
Kände dock att det inte helt var på sin plats så istället surade jag lite och muttrade nåt om "det får väl gå för denna gång".
  
#1 - - Snökalven:

Hahaha! Känner igen mig. Fast hos mig är tyvärr de kvinnliga motspelarna i tvättstugedramerna något äldre än 27...

#2 - - Bill:

Jag är mest förvånad att du inte visste att det flyttat in en "fräsch tjej runt 27".

#3 - - Tobi:

Hon sa nåt om att hon var inneboende, eller hälsade på en kompis eller nåt sånt.

Till top