Pa jakt efter Surabaya-Johnny

Tobi talar / Permalink / 0
"Jag var så ung - Herregud bara sexton
och du kom från Burma hitåt
Och du sa, att du skulle ta hand om mig
Oh vi skulle följas åt
Jag fråga om din ställning
och du svara så sant jag står här
Att du hade 'ett jobb på järnvägen'
och 'sjön kom du inte ens när'

Du sa så mycket Johnny
Lögn alltihopa Johnny
Du har bedragit mig Johnny
Ifrån den första stund

Oh, vad jag hatar dig Johnny
Där du står och flinar Johnny
Så ta pipan ur käften din hund

Surabaya-Johnny varför är du så rå
Surabaya-Johnny varför älskar jag dig så
Surabaya-Johnny
Varför är jag inte glad
Du har inget hjärta, Johnny"
image1669
Kom till Kuta Beach pa Bali idag. Det jag har varit mest sugen pa av allt med hela Indonesien-trippen har varit att aka till Surabaya. Man har ju hort Pughs fantastiska lat "Surabaya-Johnny" som Imperiet gjorde en kanonversion av. Manga kanske tror att Surabaya-Johnny ar en sjoman som bedrar kvinnor, men det handlar faktiskt om opiumets forforiska men forradiska effekt. Eller bade och.
Men det blir nog inget Surabaya for mig den har gangen, far ta det nasta...
---------------------------------------------------------------------
Idag at jag Patriotelsons favoritratt: Nazi Goreng
------------------------------------------------------------------------
Vet inte om det nan som haller pa att SMS:a till mig (Jerry Prytz brukar i och for sig skicka ett SMS ungefar varannan dag med texten: "Du ar gay"), men om ni gor det kan ni sluta. Jag har ju som sagt blivit av med mobilen.
------------------------------------------------------------------------------
I morgon kommer Phalen o Jossi hit. Da javlar ska det surfas!
image1670
Till top