#1 - - G:

På din White Trash lista borde det inga att:

Åka till Hultsfred när man passerat 30 år om man inte är Gula Gubben.

#2 - - Anonym:

när skall man bli gravid? ålder?

#3 - - Tobi:

Är man white trash så rekommenderar jag: efter den tredje betalningsanmärkningen

#4 - - Nina:

Du är inte snäll Tobbe.. men visst.. tror mer det hänger på ung och utan ordnade förhållanden runt omkring graviditeten. När jag fick min första 22 år gammal var inte det särskilt ungt, och hus + jobb fanns... numera räknas det som ungt.

Ngt som däremot är white trash är alla dessa sorgliga brudar som är 16-19 år och tror de är 25 år och klär sig därefter, kortast kjol och högst klackar vinner.. sen hur de ser ut i det när de vinglar omkring är en annan sak.

#5 - - Statistiker från LKPG:

Gravid innan 29 är ett småstadssyndrom.



Medelåldern på mammor i LKPG är idag 32,3 år och i tex STHLM 34,2 år.

I hela Sverige ligger den idag på 30,1

to m i Åtvid har den gått upp från 24 till 27,8 på bara några år.

Du Nina 22 är alltså ganska för att inte säga väldigt ungt om du inte födde barn på 70-talet, och absolut inget ont med det!!! :)

Jag antar att du bor i en mindre stad eller på landsbygden, då att ha hus och barn vid 22 överhuvud inte finns i mer tätbebygda områden.



Grattis på dig som faktiskt orkar leka med dina barn medans dom är små, vi andra får väl anställa någon som orkar klättra i träden med barnen av vårt ATP.

Skickar med en länk med lite statestik, tyvärr från 2004 så du får lägga på ett eller ett par år.

#6 - - Anna Wiström:

Skratt, tiderna förändras. Och jag kan försäkra er om att Nina inte är White trash. Man är helt enkelt olika. Nina hade då fast jobb, var gift och bodde i hus och ville ha barn då. Hade omständigheterna varit annorlunda hade det kanske varit en annan sak. Har själv en kompis som fick sitt första barn nu vid 37 års ålder. Vi är lika gamla och mitt äldsta barn fyller 12 till hösten...Det finns säkert fördelar och nackdelar med båda....

#7 - - Mart:

äh. Har ni sett filmen Juno? Se den.



I Stockholm stör jag mig mest på äldre (över 35 år) med barnvagn. De går mitt på vägen, på cykelbanor, på gräsmattor, i rabatter... (Titta här kommer jag (och hela min mamma-grupp med varsin latte) och min lilla bäbis. jag bor på Söder och allt är så bra. och jag jobbar med media - som projektledare. Och jag ska operera brösten när jag har ammat klart.) Är inte det trashigt beteende så säg?

#8 - - Lollo:

Jag var 18 år när jag fick mitt första vilket är helt underbart!Har fyra underbara barn å är lyckligt gift har hus allt man kan tänkas sig.Våran stora blir 15år helt galet kul 12år 9år 4,5år är så himla kul barn förgyller tillvaron!Man är inte äldra än vad man görs sig hehe!

#9 - - pjuk:

Haha fy fan Mart! Jag har ingen aning om vem du är men du är så underbart bitter. Tob´s blogg är genial men du är ändå den största anledningen till att jag besöker den. Thanks!

#10 - - Nina:

Statistiker från LKPG, Du vet ju inte hur gammal jag är.. eller?

Tiderna förändras och speciellt trenderna när det gäller barnafödande. Eftersom jag är född på -60-talet så är det ju inte så konstigt om jag fick barn i 22 års åldern, och hade arbete plus hus. Men visst ganska skönt att känna att man är ung nog att njuta av livet, och kunna ha samma intressen som sina tonårsbarn ex musikkonserter. =)

#11 - - Fredriksson:

Hahaha fan! Mart jag håller med dig hahaha =)



Jag är också född på 60-talet och fick min första när jag var 35.

Har bott i Linköping sedan början på 1990-talet och jag håller med om att vi i "storstan" väntar lite kanske för länge innan vi skaffar barn, men va fan när jag var 22 bodde jag hemma hos morsan o farsan och livet bestod av att dricka öl och åka på så många konserter som pengarna räkte till, så det där med att skaffa barn har nog mer med mognad än med var man bor tror jag.



För övrigt Sonic Surf City till SGG...det är stort =))

#12 - - Mart:

ironi är min bästa vän

Till top