Bästa svaret

Dejting / Permalink / 0
Håkan Kråkan Kraxmaskin
Senaste Nöjesguiden har med en intervju med Håkan Hellström. Det var särskilt ett svar som jag fastnade för. Det är helt enkelt så jäkla bra, så insiktsfullt och välformulerat.

"Ge mig nåt som tar mig någonstans för jag vill veta om kärlek finns" sjöng du på första plattan. Vad vet du om kärlek nu åtta år senare?
- Jag vet betydligt mer än vad jag visste då för då visste jag nog ingenting. Det är rätt intressant att man överhuvudtaget berördes av saker. Att man inbillade sig att någon relation betydde någonting egentligen för det gjorde de inte alls. Det var sådant man inbillade sig mitt i natten när man gick hem.
Att det var för jävligt och att man var olyckligt förälskad. Det kan jag tycka var lite koketteri, nu när man har upptäckt att skalan inte gick till fem som man trodde då utan till femton.

Hela intervjun finns här.
Till top