Stöld tippar Melodifestivalen

TV / Permalink / 10
Tror fan att hon kan sjunga med såna lungor
Inför morgondagens Melodifestival-final passade jag på att konsultera Linköpings egen schlagerexpert Markus Stöld. Så här säger han om utgången av tävlingen:

Faktum är att jag redan gjorde ett tips förra veckan jag är helt säker på. Dock består den av två listor. Dels listan över hur svenska folket kommer att rösta, dels listan över hur juryn kommer att rösta. De ser ut så här:

 
  1. Charlotte Perrelli
  2. Sanna Nielsen
  3. BWO
  4. Christer Sjögren
  5. Nordman
  6. Amy Diamond
  7. Linda Bengtzing
  8. Rongedal
  9. Sibel
  10. Frida feat. Headline
     

Där har vi resultatlistan i år för folkets röster. Dock var det inte lika enkelt att tippa plats 5-8 i år då det är väldigt jämna låtar i det segmentet. Möjligtvis att Linda och Amy skall byta plats, men jag står för detta tips. Plats 1-3 är dock stensäkra, där har jag inte haft ett enda fel de senaste sju åren och har det inte i år heller. Dock kommer juryn sätta käppar i hjulet och försöka sänka Christer Sjögren och Nordman så mycket de kan, medan de kommer att höja Rongedal till skyarna.  Juryns lista ser ut enligt följande:

1. Charlotte Perrelli

2.Sanna Nielsen
3.
BWO

4. Rongedal

5. Sibel

6. Frida feat. Headline

7. Amy Diamond

8. Linda Bengtzing

9. Christer Sjögren

10. Nordman

 

Slutresultatet? Enkelt, migrera listorna och du ser det i klartext och kan tjäna stora kosing på min bekostnad

//Stöld

Till top