Tv-krönika (20/5 - 08)

TV / Permalink / 0

Missarnas måndag

 

Ända sedan den nya svenska dramaserien "Sthlm" började visas för fyra veckor sedan har jag tänkt att jag skulle börja följa serien. Igår lyckades jag för första gången se lite av ett avsnitt och det visade sig vara riktigt bra. Så det verkade vara en rejäl miss att jag upptäckte programmet när det bara var två avsnitt kvar.

Samma sak med den nya omgången av "High Chaparall".  Denna gång har Filip & Fredrik bara fixat ihop en miniomgång på tre avsnitt, så när jag igår hittade serien efter att ha missat den förra veckan återstår bara ett enda program. Å andra sidan var den gamla "Beverly Hills 90210"-stjärnan Shannen Doherty gäst igår så det kompenserade nästan missandet av premiäravsnittet.

Den tredje missen igår var av det motsatta slaget. Trean har börjat visa "Terminator: The Sarah Connor chronicles" som är en spin-off av "Terminator"-filmerna. Igår visades avsnitt 3 och 4, men trots att serien hyllats av Arnold-fansen visade det sig vara en typiskt medelmåttig amerikansk tv-serie.

 

REPRIS, SNÄLLA: Den franska tecknade tv-serien "Det var en gång".

FRÅGA: När kommer Sasha Baron Cohens Bruno-film?

Till top