Tv-krönika (2/5)

TV / Permalink / 0

I valet och kvalet

 

Blur eller Oasis? Beatles eller Rolling Stones? Noice eller Gyllene Tider?

Historien är full av popkulturella konflikter och personligen står jag inför ytterligare en. Ska jag välja "Big Love" eller "Dirty Sexy Money"?

Igår visades båda, den första gick i repris på SVT 1 på eftermiddagen och den senare på Kanal 5 på kvällen (samt på Kanal 9 som av någon anledning ligger ett avsnitt före). Men mitt val handlar inte om att programmen krockar eller att det skulle finnas någon uttalad konflikt mellan de två produktionerna, för det gör det inte. Det känns bara som att jag måste ta ställning när det börjar två nya kvalitetsserier samtidigt på tv.

Båda är bra, men jag lutar åt "Dirty Sexy Money" som har intressantare persongalleri, roligare skådisar och flera möjliga manustrådar att nysta i. "Big Love"s polygamitema börjar redan efter tre avsnitt kännas uttjatat. Några chanser till ger jag dock serien.

 

BORDE ADLAS: Alla bakom "Sverige pussas & kramas" (Kanal 5)

BORDE ADLAS IGEN: Magnus Uggla ("Var fan är mitt band", SVT)

BORDE AVLIVAS: Elin Ek (Psalmtoppen, SVT)

Till top